top of page

Contact en algemene voorwaarden

​Hieronder leest u de algemene voorwaarden van Mayskin.

​

1. Algemeen

Deze voorwaarden gelden voor iedere behandeling, aanbieding en transactie tussen Mayskin en een cliënt waarop de schoonheidssalon deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

​

2. Inspanningen Mayskin

Mayskin zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschappen. De schoonheidssalon zal zoveel mogelijk de cliënt inlichten over de financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.

​

3. Afspraken

Als de cliënt verhinderd is voor een afspraak, moet hij/zij dit zo spoedig mogelijk melden. Dit is uiterlijk 24 uur van te voren. Is het door onverwachte en geldige redenen dan kan dit binnen de 24 uur zijn. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Mayskin het halve honorarium voor de afgesproken behandeling berekenen. Het annuleren van een afspraak kan uitsluitend telefonisch.

Indien de cliënt meer dan 5 minuten later dan de afgesproken tijd bij Mayskin aankomt, mag Mayskin de behandeling met de verloren tijd inkorten en toch het gehele honorarium berekenen. Bij meer dan 15 minuten later dan de afgesproken tijd kan de schoonheidssalon de gehele afspraak annuleren en het gehele honorarium berekenen.

Mayskin moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.

​

4. Betaling

Mayskin vermeldt alle prijzen van de behandelingen op haar website. De gemelde prijzen zijn inclusief BTW. Aanbiedingen in on- en of offline advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. Acties gaan niet met andere aanbiedingen of kortingen samen. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of via overschrijving te voldoen.

Slechts na overleg met Mayskin kan er achteraf betaald worden middels een factuur. De betalingstermijn bij uitgestelde betaling via facturering is uiterlijk 8 dagen. Bij het niet nakomen van de eerste betalingstermijn stuurt het Mayskin de cliënt een 1e herinnering, vervolgens een 2e herinnering. Na de 2e herinnering geeft het schoonheidssalon de vordering over aan een bevoegd incasso bureau.

​

4a. Cadeaubonnen

Cadeaubonnen die worden uitgereikt in ons salon hebben een geldigheidsduur van 1 jaar vanaf datum van verstrekking; de vervaldatum wordt vermeld op de bonnen. Na deze periode verliezen de cadeaubonnen hun waarde en worden niet meer aanvaard.

  • Cadeaubonnen kunnen NIET worden ingeruild voor geld

  • Cadeaubonnen worden NIET aanvaard tijdens de soldenperiode

  • Cadeaubonnen worden NIET verlengd in geldigheidsduur

  • Cadeaubonnen mogen worden doorgegeven aan iemand anders

​

5. Persoonsgegevens & privacy

De cliënt voorziet Mayskin bij de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de schoonheidsspecialiste aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. Het schoonheidssalon neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een klantenfiche (nooit verwerken van/spijkeren op elektronische dragers), een fiche die enkel wordt gebruikt door onze schoonheidsspecialistes die verbonden zijn aan het salon. Mayskin behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

 

De cliënt gaat bij het aangaan van de behandelingen akkoord met het tonen van voor en na foto's op sociale media mits anders afgesproken.

​

Soms kan het nodig zijn dat bepaalde informatie, gelinkt aan gezondheid, nodig is om bepaalde behandelingen te kunnen/mogen uitvoeren. Er kan tevens worden gevraagd om advies in te winnen bij een arts alvorens over te gaan tot behandeling. Deze informatie wordt bijgehouden in een ‘informed consent’ en word enkel gebruikt door gecertifieerde medewerkers die contractueel gebonden zijn aan strikte geheimhouding. Wij kunnen dergelijke behandelingen weigeren op basis van de gegevens waarover wij beschikken. Nooit worden deze gegevens gespijkerd/bewerkt op elektronische dragers. Ook dit ‘consent’ geniet het recht van inzage, aanpassen/verwijderen van gegevens van de betrokkene bepaald in beide Nationaal en Internationaal recht (GDPR). Deze gegevens worden nooit aan derden doorgegeven gelet op de vertrouwelijke aard van deze gegevens.

Het schoonheidssalon behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

 

Het schoonheidssalon zal gegevens van de cliënt niet doorgeven, verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.

​

6. Geheimhouding

De schoonheidsspecialiste is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, de schoonheidsspecialiste verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

​

7. Aansprakelijkheid

Mayskin is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de schoonheidssalon is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, allergieën, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.

Mayskin is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de salon. Als de cliënt een behandeling kiest met een apparaat is hij/zij verplicht de algemene voorwaarden te accepteren en te tekenen. Weigert u de voorwaarden te tekenen en te accepteren gaat de behandeling niet door.

​

8. Garantie

Wanneer de cliënt niet tevreden is over een bij Mayskin uitgevoerde behandeling of gekochte producten, geld geen geld terug garantie.

​

9. Beschadiging en diefstal

Mayskin heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. De schoonheidssalon meldt diefstal altijd bij de politie.

​

10. Klachten

Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van de schoonheidssalon. De schoonheidssalon moet de klager binnen zeven werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is, zal de schoonheidssalon de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt.

​

11. Behoorlijk gedrag

De cliënt behoort zich in de salon behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft schoonheidssalon Mayskin, het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren zonder opgaaf van redenen.

​

12. Recht

Op elke overeenkomst tussen de schoonheidssalon en de cliënt is het Belgisch recht van toepassing. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.

​

13. Voorschot

Voorschotten die betaald zijn worden nooit terugbetaald. Zodra een voorschot betaald is ga je akkoord met de algemene voorwaarden.

Dien je de gemaakte afspraak te annuleren, en gebeurt dit tijdig  (minstens 24 h op voorhand en enkel telefonisch), dan blijft je voorschot geldig voor je volgende en zelfde type behandeling gedurende 1 jaar.

Bij laattijdige annulatie en NO SHOW wordt het voorschot ingetrokken en kan niet meer gerecupereerd worden.

CONTACT:

​

Heb je nog vragen?.


Stuur ons dan zeker een email of DM via instagram.

​​​

​​

E-MAIL

info@mayskin.be

​

OPENINGSUREN

Van maandag tot vrijdag

Uitsluitend op afspraak

​

ADRES

Eikestraat 86

2800 Mechelen

bottom of page